Ruleti reeglid

Ruleti reeglid

Siin on põgus ülevaade ruleti mängureeglitest.

Alustame lauast. Laual on alati ruletiketas (ruletiratas), mis Prantsuse ruleti puhul on jagatud 37 ruuduks (lahtriks), millest 36 on mustad ja punased ning üks roheline (0).

Mängu eesmärk on ära arvata, kuhu kuul pidama jääb. Mängijad asetavad žetoonid panustamiseks soovitud ruutudele ruletilaual. Ent nad peavad seda tegema enne, kui mängujuht lausub järgmised kuulsad sõnad: "Rien ne va plus." ("Rohkem ei saa panustada"). Kohe, kui kuul ruudule pidama jääb, teatab mängujuht võidunumbri ja maksab võidud välja.

Kuidas panustada?

Eelkirjeldatu põhjal võib jääda mulje, et rulett on üpris lihtne ja igav mäng, aga tegelikult on siin lõputult panustamisvõimalusi.

Näiteks on üks tavalisemaid panuseid värvile panustamine. Panuse tagasivõitmise tõenäosus on peaaegu 50% (võidusuhe 1:1, nt võidate 3,32 €, kui panustate 3,32 €). Järgnevalt on toodud muud selle võiduvõimalusega panused.

PANUS SELGITUS
Rouge kõik punased numbrid
Noir kõik mustad numbrid
Pair kõik paaris numbrid
Impair kõik paaritud numbrid
Manque kõik numbrid vahemikus 1–18
Passe kõik numbrid vahemikus 19–36

Panustamise põhitüübid hõlmavad ka täiustatumaid süsteeme, kus nii risk kui ka võiduvõimalus on suuremad.

PANUS SELGITUS VÄLJAMAKSED
Plein üks number 37-st (nt 14) 35:1
Cheval kaks laual kõrvuti asetsevat numbrit (jagatud panus, nt 28/31) 17:1
Transversale pleine kolm laual kõrvuti asetsevat numbrit (kolmenumbriline jagatud panus, nt 19/20/21) 11:1
Les trois Premiers esimesed kolm numbrit (0/1/2) 11:1
Carré neli numbrit (nt 26/27/29/30) 8:1
Les quatre Premiers esimesed neli numbrit (0/1/2/3) 8:1
Transversale simple kaks kõrvuti asetsevat numbririda (19/20/21/22/23/24) 5:1
Douzaines tosinad
Premier (12P) esimene tosin (1-12) 2:1
Milieu (12M) teine tosin (13-24) 2:1
Dernier (12D) kolmas tosin (25-36) 2:1
Colonnes veerud (laual)
Colonne 34 1/4/7/10/13/16/19/22/25/28/31/34 2:1
Colonne 35 2/5/8/11/14/17/20/23/26/29/32/35 2:1
Colonne 36 3/6/9/12/15/18/21/24/27/30/33/36 2:1

Lisaks ülal toodud võimalustele saab kasutata mitut eripakkumist, nt lõpp-pakkumine. See panus tehakse arvu viimasele numbrile. Näiteks tähendab pakkumine Viimane Neli seda, et panustate numbritele 4, 14, 24 ja 34. Arvudele 1–6 panustamiseks on seega vaja nelja žetooni, samas kui viimasele seitsmele, kaheksale ja üheksale panustamiseks piisab kolmest žetoonist.

Veel on Prantsuse ruleti erilised panused „ruletiketta kolmandad” (le Tiers du cylindre), nulli naabrid (les VOISINS du Zéro) ja orvud (les Orphelins). Esimene neist hõlmab panustamist ruletiketta 12 arvule vahemikus 33–27. Nulli naabrite panus katab 17 numbrit vahemikus 25–22, samuti saab panustada nulli vahetusse lähedusse jäävatele arvudele (st panus on seitsmel arvul vahemikus 15–12). Orvud esindavad ruletiketta ülejäänud osa: numbreid vahemikus 6–17 ja 9–1.

Null

Kui kuul jääb seisma nullile, on kolm võimalust.

Parimal võimalikul juhul võidavad need, kes nullile panustasid (või need õnnelikud, kelle üks kombinatsioonidest sisaldab nulli). Teisel juhul kõik kaotavad ning kolmandal (seda tehakse tavaliselt Euroopa kasiinodes) panused külmutatakse ja nende saatus otsustatakse järgmisel ringil.

Need on ruleti põhireeglid. Jääme ootama teie järgmist veebikasiino külastust, mil saate reegleid praktiseerima hakata.

Rulett